Jak szybciej rozwinąć biznes

7 rad jak szybciej rozwinąć biznes na starcie

Jeżeli tutaj jesteś to prawdopodobnie znajdujesz się na początku swojego biznesu lub myślisz o założeniu własnej firmy. Ruszając z własnym biznesem warto zadbać o wiele spraw. Przydadzą Ci się jednak wskazówki jak szybciej rozwinąć biznes na samym początku

Dzisiaj chciałbym zdradzić Ci 7 takich wskazówek, które pomogą Ci szybciej skalować swój biznes i zwiększać przychody Twojej firmy.

1. Wykonuj pierwszą usługę za darmo

Ludzie bardzo lubią jak coś jest bezpłatne, trudno się temu dziwić. Dlatego słowo bezpłatne jest w marketingu bardzo silnie przekonującym bodźcem skłaniającym do skorzystania z oferty. Watro więc wykorzystać go w swojej firmie.

Jak możesz to zrobić? na wiele sposobów. Jednak dzisiaj skupimy się na bezpłatnej usłudze . Na pierwszy rzut oka nie widać trochę sensu tej metody. Przecież w biznesie powinienem zarabiać to po co mam oferować coś bezpłatnie.

Biznes to przede wszystkim łowienie nowych klientów. Dlatego dobra przynęta z pewnością Ci pomoże. Bezpłatna usługa z na pewno skłoni klienta do przetestowania Twoich usług.

Co właściwie da Ci darmowa usługa? Przede wszystkim szybciej rozwinąć biznes, jednak w jaki sposób? Klienci chętniej kupują u kogoś kogo znają i u kogoś sprawdzonego. Dlatego jeżeli pierwszą darmową usługę wykonałeś starannie i z wysoką jakością z pewnością przy następnej potrzebie klient przyjdzie właśnie do Ciebie. Po drugie wdzięczność. Klient po darmowej usłudze będzie czuł wdzięczność i będzie chciał się zrewanżować np. kolejnymi 2 wizytami

Ostatnią zaletą jest marketing. Poczta pantoflowa z wiadomością o darmowych usługach dla pierwszych klientów rozchodzi się bardzo szybko dzięki temu możesz przestać się martwić o kolejnych klientów.

Czy w każdym biznesie to działa. Nie koniecznie. Najlepiej sprawdza się w grupach mniej zamożnych lub tam gdzie cena nie jest wyjątkowo wysoka ale jest regularna np. masaż, trening sportowy czy fryzjer.

2. ogranicz grupę docelową

Wchodząc na rynek na, którym jest już konkurencja może być Ci ciężko rywalizować z największymi graczami na rynku. Dużo łatwiej będzie Ci się wyspecjalizować docierając do jakiejś konkretnej grupy odbiorców. Wbrew pozorom ograniczenie grupy docelowej ma sens.

Po pierwsze skupiasz się ze swoim przekazem na konkretnej grupie odbiorców. Dzięki temu twój przekaz zdecydowanie lepiej do nich trafia niż jak by byli tylko jedną z 4 grup docelowych. W dodatku masz łatwiejszą robotę bo nie zadowalasz wszystkich na różne sposoby tylko masz jeden skuteczny.

Po drugie skuteczniejsza reklama. Jeżeli już wiesz do kogo trafiasz to jest Ci dużo łatwiej tworzyć swoje reklamy językiem Twoich klientów. Dodatkowo łatwiej Ci odkryć ich potrzeby, problemy oraz pragnienia.

Jakie mogą być przykładowe nisze? Podajmy kilka przykładów:

  • restauracje wyłącznie z dietą wegańską,
  • psie kawiarnie, gdzie właściciele mogą przyjść ze swoim psem,
  • kwiaciarnie wyłącznie z jednym rodzajem kwiatów
  • siłownie z saunami dla morsów od 8 do 10 rano
  • usługi marketingowe dla artystów

3. Profesjonalna strona internetowa

Jeżeli masz mały budżet reklamowy powinieneś zadbać o wizualne aspekty Twojej firmy. Przejrzysta strona internetowa z pewnością przykuje uwagę klienta. Szczególnie sprawdzi się to kiedy Twoja konkurencja posiada starsze strony, które nie są już tak przejrzyste i widać, że trochę się zestarzały.

W momencie jak klient będzie przeglądać strony internetowe a Twoja strona wyróżni się na tle pozostałych na pewno będzie to dodatkowym argumentem aby klient skorzystał właśnie z Twoich usług a Ty będziesz mógł szybciej rozwinąć biznes.

4. Dziel się case study

Co najbardziej przekonuje klientów do zakupu produktów? Jako pierwsze do głowy przychodzi cena, ale gdyby tak było Apple, Mercedes czy Rolex nie zarabiały by pieniędzy , To co musisz zrobić to pokazać, że za wyższą ceną stoi wyższa jakość Twoich produktów. Klienci kupują ceną kiedy nie widzą różnicy w jakości między dwoma produktami. Jak możesz pokazać jakość Twoich produktów i usług? opisując case study.

Za pomocą studium przypadku jesteś w stanie w dokładny sposób opowiedzieć jakie zadanie dostałeś od klienta, jak do niego podszedłeś, jakie problemy napotkałeś i jak świetnie je rozwiązałeś i najważniejsze jakie korzyści z Twojej pracy uzyskał Twój klient.

Dlaczego case study tak dobrze działa? Ponieważ potwierdza Twoje wyniki w wiarygodny sposób, pokazujesz kto był Twoim klientem oraz co dokładnie zrobiłeś. W oczach klienta wygląda to bardzo wiarygodnie. A jeżeli dopiszemy do tego jeszcze opinie Twojego klienta lub film z jego rekomendacją. Potencjalny klient nie będzie miał powodu aby Ci nie zaufać.

5. pokaż opinie klientów

I tym zwinnym jak jaszczurka przejściem pomówmy o opiniach Twoich klientów. Wiedziałeś/ wiedziałaś że 7 na 10 osób kupujących w Internecie szuka opinii na temat produktów danej marki? Wynika z tego, że opinia innych ludzi jest ważnym czynnikiem na ich drodze zakupowej. Z kolei firma Nielsen opublikowała wyniki badań z których wynika, że 9 na 10 osób bardziej przekonują słowa innych ludzi na temat Twoich produktów niż najlepsze kampanie reklamowe.

Wniosek? Jak najszybciej zacznij pozyskiwać opinie oraz rekomendacje od swoich klientów i umieść je na swojej stronie internetowej. Pamiętaj również, że Twój biznes nie kończy się w Internecie. Miej opinie swoich klientów zawsze przy sobie na spotkani biznesowym czy wyjeździe służbowym. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie pozyskiwać rekomendacje swoich klientów zapraszam Cię do mojego wpisu na ten temat.

6. zaszyj wirusowość

O darmowym marketingu wywołanym darmową usługą pisałem wcześniej. Jak jednak możemy ją wzmocnić aby przychodziło do nas jeszcze więcej klientów? Zastosowanie wirusowości w Twoich działaniach powinno rozwiązać problem.

Wirusowość polega na tym aby Twoi klienci chętniej wspominali o Tobie i polecali Twoje usługi możesz uzyskać to poprzez vouchery. Zaproponuj klientom którym lubisz voucher na konkretną kwotę, który może podarować bliskiej osobie. Nie dawaj mu 10 takich voucherów bo uzna je za mniej atrakcyjne 1-2 wystarczą. Klient po udanej wizycie z wielką chęcią będzie chciał wręczyć taki voucher bliskiej osobie.

Innym sposobem jest zaproponowanie Twojemu klientowi dodatkowych korzyści z przyprowadzenia nowych klientów. Może kilka przykładów:

  • 100 zł za przyprowadzenie klienta, który założy konto w banku
  • 30 % tańszy kolejny przejazd hulajnogą za namówienie znajomego do skorzystania
  • 50 % zniżki na masaż dla par

Wielkość vouchera lub zniżki musicie dopasować sami do swoich usług tak aby wciąż się to opłacało. Jak wzmocnić dodatkowo taki voucher?

  • Ogranicz go czasowo ( nadaj okres ważności)
  • Napisz jego wartość na voucherze
  • Rozdawaj vouchery tylko tym klientom których lubisz. Prawdopodobnie przyprowadzą kogoś podobnego do siebie.

7. Zatrudnij eksperta aby szybciej rozwinąć biznes

Jeżeli zaczynasz swój biznes ale nie masz dużej wiedzy z zakresu marketingu, sprzedaży, księgowości czy podatków. Lepiej poprosić o radę lub zatrudnić eksperta który się na tym zna i ma doświadczenie. Dzięki temu prowadząc kampanie marketingowe nie przepalisz swojego budżetu a doradca podatkowy pomoże Ci znaleźć możliwość oszczędzenia pieniędzy na płaconych podatkach.

Pozwoli Ci to na zwiększenie przychodów oraz zmniejszenie kosztów i automatycznie będziesz zarabiać więcej na swojej nowej działalności.

Jak szybciej rozwinąć biznes podsumowanie

Poznałeś 7 rad jak szybciej skalować swój mały biznes. Mam nadzieję, że wprowadzisz moje rady w życie i sam zobaczysz efekty jakie dają te techniki. Jeżeli chciałbyś sprzedawać swoje produkty po wyższej cenie to zapraszam Ci do mojego wpisu gdzie poruszam ten temat

Odwiedź moje media społecznościowe oraz YouTuba po więcej wiedzy, na dziś to wszystko, życzę Ci powodzenia na biznesowej drodze.

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *