Skuteczne strategie cenowe

8 skutecznych strategii cenowych.

Jeżeli prowadzisz swoją działalność, na pewno wiesz jak dużą wagę klienci przywiązują do cen Twoich produktów. Jeżeli nie opłaca Ci się ich obniżać ( umówmy się nigdy się nie opłaca jeżeli są inne wyjścia) warto zastosować zmianę postrzegania ceny produktu lub usługi. Przygotowałem dla Ciebie dzisiaj 8 takich strategii. Poznasz takie strategie cenowe jak symetryczność, ilość sylab i kilka pozostałych. Serdecznie zapraszam do zapoznania się ze wszystkimi.

1. Ilość sylab jako skuteczne strategie cenowe

Ustalając ceny, wybieraj te z mniejszą liczbą sylab. Chociaż pozornie może wydawać się to irracjonalne, mózg interpretuje takie ceny jako niższe. Długie wyrazy czytamy i przetwarzamy wolniej – tak samo jak duże liczby.

Spróbuj przeczytać cenę 9856,56 zł a teraz 9900 widzisz różnicę?

Klient który spojrzy na cenę Twojego produktu i przeczyta obie te kwoty, pomimo tego że ta zaokrąglona jest większa wyda mu się ona mniejsza.

2. usuń to co zbędne

Skoro wiesz już, że ceny które są dłuższe lub czytamy je dłużej wydają się większe, po co trzymać coś co nie jest potrzebne. Większość sklepów dodaje końcówki na grosze nawet wtedy kiedy cena wynosi równo 20 zł. Po co? Jeżeli nie jest to potrzebne to usuńcie to. W pewnych momentach np. w menu restauracji możecie nawet usunąć końcówkę ,,zł\” pisząc ją tylko na górze menu.

Takie strategie cenowe są bardzo proste do zastosowania i nie wymagają dużo pracy, dlatego warto je chociaż przetestować.

3. Symetryczność

Czy opisałbyś siebie jako osobę, która ceni estetykę? Czy sądzisz, że ta cecha może wpływać na to, jak postrzegasz niektóre ceny? Naukowcy Dobson, Gorman i Moore udowodnili, że tak!

W jednym z eksperymentów klienci oceniali ceny symetryczne, takie jak 810 018 zł, jako niższe, nawet jeśli obok widzieli podobny produkt w niższej cenie (805 099 zł). Eksperyment ten pokazuje że estetyka wpływa na nasze postrzeganie. Wpływa również na to jak postrzegamy ceny.

Ta technika najlepiej sprawdza się przy kwotach 6 cyfrowych.

4. Skuteczne strategie cenowe wyróżniają promocyjne ceny

Przeprowadzasz czasem promocje w swojej firmie? Jak zapisujesz cenę promocyjną? Czy jest ona wyróżniona i rzuca się w oczy? Jeżeli tak to super! Tak właśnie ma być.

Jak możesz zwiększyć przekonanie u klienta, że cena jest mniejsza niż w rzeczywistości? Po pierwsze wyróżnij ją innym kolorem, a po drugie dodaj odstęp i przestrzeń pomiędzy nową ceną a starą. Pamiętaj jednak aby cena promocyjna się wyróżniała.

5. od największej do najmniejszej.

Prowadzisz restauracje, masz stały cennik za konkretne usługi jak np salony SPA? Ta strategia cenowa sprawdzi się świetnie u Ciebie. Większość restauracji robi ten błąd, że podaje ceny dań od najniższej do największej. Dlaczego jest to błąd?

Segregując ceny w ten sposób tworzysz w głowie klienta wrażenie, że z każdą pozycją traci więcej pieniędzy. Jeżeli odwrócimy kolejność sprawimy, że zacznie postrzegać każdą kolejną pozycje jako stratę walorów smakowych lub jakości usługi.

6. Rozbij cenę na raty

Rozbij dużą kwotę na kilka mniejszych. W ten sposób zakotwiczysz klientów na niższej cenie. Zamiast sprzedawać kurs online za 499 zł, rozbij płatność na 5 rat po 99 zł.

Dzięki takiemu rozwiązaniu Twoja cena wyda się niższa, ludziom łatwiej będzie wydać 99zł cztery razy niż raz 499. w dodatku klienci spojrzą przychylniej na wydanie 99zł niż 499zł. Chociaż tak naprawdę to wciąż ta sama kwota.

7. uzasadnij promocje

Dodając do promocji hasła w stylu \”Świąteczna promocja\” \” Wiosenna wyprzedaż\” Wzmacniasz sens danej promocji, a co za tym idzie jej przekaz. Dodatkowo podkreślasz tymczasowość danej promocji. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wytłumaczyć powrót do starych cen.

Tak samo rób kiedy podwyższasz ceny. Powiedz klientom że wzrósł Ci czynsz lub musisz płacić większe podatki. Klient bardziej zrozumie skąd taka decyzja nie oskarżając Cię o pazerność.

8. Skuteczne strategie – podział na emocje i rozum

Zastanów się czy Twoi klienci podczas zakupu kierują się emocjami czy może rozumem.

Jak wiesz, mózg składa się z dwóch półkul: lewej i prawej. Lewa jest odpowiedzialna za myślenie logiczne, a prawa – za myślenie emocjonalne. Co ciekawe, każda z nich szybciej przetwarza inny rodzaj cen. Emocjonalna półkula woli ceny zaokrąglone, natomiast półkula logiczna lepiej radzi sobie z cenami precyzyjnymi.

Jeżeli wiesz czym kierują się Twoi klienci będzie łatwiej Ci dopasować rodzaj ceny za Twoje produkty. Jeżeli sprzedajesz zmywarki raczej nastaw się na ceny precyzyjne. Natomiast jeżeli sprzedajesz skoki spadochronowe lepszą opcją będzie zaokrąglona cena.

Jeżeli nie chcesz się zastanawiać nad tym jak przedstawiać swoje ceny klientom, możesz skontaktować się ze mną. Chętnie pomogę Ci poprawić sprzedaż oraz działania marketingowe. Dowiedz się więcej tutaj

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *