6 elementów skutecznego postu na IG

6 elementów skutecznego postu na Instagramie

Firmowych kont oraz influenserów na Instagramie jest coraz więcej. Co to oznacza dla nowych użytkowników? Jeszcze więcej treści do zobaczenia. A co to oznacza dla twórców? Jeszcze większe wyzwanie w walce o uwagę użytkownika. Jak to robić? W tym poście zdradzę wam 6 elementów skutecznego postu na Instagramie… i nie tylko. Zaczynajmy!

1. wartość

Zastanawiając się nad treścią postu lub sprawdzając przygotowany wcześniej post, upewnij się, że będzie on wartościowy dla Twojej grupy odbiorców.

Nie każdy post musi zawierać przydatną wiedzę, którą dzielisz się z odbiorcami. Wartość można przekazywać na wiele sposobów, np:

  • motywując,
  • edukując,
  • zapewniając rozrywkę,
  • informując o ważnym wydarzeniu
  • i inne specyficzne sposoby dla Twojej grupy

W swoich postach możesz odpowiadać na potrzeby oraz problemy Twoich odbiorców, a także zadawać im pytania, które przybliżą Cię do poznania ich potrzeb oraz wywołania u nich refleksji. Jeżeli to jest w porządku możesz przejść do kolejnego punktu.

2. nagłówek

Według badań Upworthy 8/10 czytelników czyta same nagłówki, a tylko 2 na 10 osób czyta cały tekst. Oznacza to, że część Twoich obserwujących jest w stanie udostępnić Twój post, przekazać go dalej i polubić od razu po przeczytaniu nagłówka.

Dlatego warto napisać taki nagłówek, aby zachęcić po pierwsze do pozostawienia aktywności oraz do przeczytania wszystkiego co przeczytałeś.

Nagłówek powinien dotyczyć tego, co interesuje Twoich odbiorców oraz być intrygujący i wzbudzać zainteresowanie. Na moim blogu znajdziesz cały wpis poświęcony tematyce pisania skutecznych nagłówków.

3. grafika

Kiedyś, aby wybić się na Instagramie wystarczyło publikować ładne zdjęcia. Dzisiaj przyciągnięcie uwagi odbiorcy kosztuje znacznie więcej czasu.

Nie zmienia to jednak faktu, że chwytliwa grafika lub ładne zdjęcie wciąż są bardzo ważne podczas publikowania nowych postów.

Pamiętaj, że powinna być ona:

  • Estetyczna
  • Czytelna
  • Pasująca do siatki tablicy
  • Zawierać spójną kolorystykę i fonty z Twoim profilem
  • Poprawna gramatycznie i ortograficznie
  • Angażująca i ciekawa dla Twojej grupy docelowej

Skoro omówiliśmy grafikę, czas na opis naszego postu.

4. opis

Na Instagramie opis Twojego postu nie jest tak widoczny jak na Facebooku. Nie oznacza to jednak, że możesz go zignorować. Pisząc post pamiętaj o kilku rzeczach

  • Na początku napisz intrygujące zdanie, które zaciekawi odbiorców
  • Zadbaj o przejrzystość tekstu, w tym celu podziel tekst na krótkie akapity
  • Pisz krótkie zdania
  • Dodaj kilka emotek dla prostszego odbioru, pamiętaj jednak aby nie przesadzić z ich ilością
  • Zadbaj o merytoryczność oraz o to, aby tekst był interesujący i wartościowy dla odbiorców.
  • Dodaj wezwanie do działania
  • Pamiętaj o poprawności gramatycznej i ortograficznej

Pamiętaj, że pod postem nie piszesz wypracowania. Twoi odbiorcy mogą przestraszyć się dużej ilości tekstu i nie zacząć nawet czytać.

5. hasztagi

Ile można nasłuchać się mitów na ten temat to aż głowa boli. Inni mówią, że najlepiej tylko kilka inni, żeby wykorzystywać maksymalną możliwą ilość, czyli 30#.

Osobiście wstawiam do każdego postu pomiędzy 15# a 25#.

Bardziej od ilości warto skupić się na jakości tych hasztagów. Powinny one być spójne z konkretnym postem, ewentualnie z tematyką kanału lub prowadzonej usługi. Jeszcze 2 ważne rady:

  • Wstawiaj hasztagi popularne te średnio popularne oraz mało znane. Dzięki temu masz większą szansę na dotarcie do większej ilości osób
  • Jeżeli docierasz tylko do ludzi z Polski i piszesz wyłącznie po polsku nie wstawiaj # po angielsku. To bez sensu. Chyba, że nie ma polskich odpowiedników np. #cardio #marketing #weekend

6. czas publikacji

Tutaj tak samo jak z hasztagami jest wiele zdań na ten temat i wiele spekulacji. Jedni mówią, że najlepiej o 11 inni, że po pracy i zajęciach około 16 inni, że wieczorem przed snem. Bzdura.

Prawidłowa odpowiedź: TO ZALEŻY

Zależy to oczywiście od tego do kogo chcemy trafiać, czy są to dzieci, czy dorośli, ludzie aktywni czy cierpiący na bezsenność. Jak zatem to ustalić?

BARDZO PROSTO. Przekształć swoje konto na profesjonalne (jest to darmowe) a następnie wejdź w statystyki i łączną liczbę obserwujących.

Znajdziesz tam dokładne informacje w jakim dniu Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni oraz o jakiej porze dnia. Po co spekulować skoro można zaufać statystykom podanym na tacy.

to nie wszystko, poznaj 9 elementów skutecznego postu na Instagramie

Zostały nam jeszcze 3 elementy, które powinieneś zawrzeć w swoich postach na Instagramie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jakie to elementy, serdecznie zapraszam Cię do zapoznania się z moim darmowym ebookiem, który przygotowałem specjalnie dla Ciebie, abyś pisał skuteczniejsze posty w swoich mediach społecznościowych.

Jeżeli nie chcesz myśleć ile elementów skutecznego postu Ci brakuje, możesz zlecić to dla mnie. Pokieruje Twoimi mediami społecznościowymi i pozyskam klientów. Dowiedz się więcej tutaj

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *