W tym wpisie chciałbym pokazać Ci przykład tego jak w skuteczny sposób, wyłącznie za pomocą darmowych działań rozwinąć stronę do ponad 7 wyświetleń strony w miesiącu
WegeBunia to blog poświęcony przepisom roślinnym i diecie wegańskiej. Na stronie prezentowane są przepisy na dania z diety wegańskiej zarówno dania główne jak i desery i przekąski.
Po co to wszystko?
Cel działań
Zaczynając działania marketingowe na przełomie stycznia i lutego mieliśmy jasny cel. Wypromować blog kulinarny na rynku ze sporą konkurencją i zaciekawić odbiorców kuchnią roślinną budując przy tym relacje z odbiorcami. Postawiliśmy przede wszystkim na takie media jak Facebook i Instagram. Jednak od samego początku najwięcej odbiorców miało znajdować się właśnie na blogu. Warto zaznaczyć, że nie stosowaliśmy przy tym żadnej reklamy i promocji postów. Chcieliśmy przyciągnąć jak największą liczbę odbiorców, aby stworzyć świadomość konsumentów na temat istnienia bloga zanim wprowadzimy na niego produkty i będziemy pozyskiwać klientów. Jeżeli również chcesz przyciągnąć na swoją stronę więcej darmowego ruchu, skontaktuj się z nami.
działania
Na co postawiliśmy
Rozwijając media jak i bloga postawiliśmy przede wszystkim na budowanie relacji z odbiorcami. Udało nam się to osiągnąć poprzez wchodzenie w dialog z naszymi odbiorcami i skupiając się na dwukierunkowej komunikacji. Zadawaliśmy pytania, tworzyliśmy ciekawe i angażujące posty oraz spełnialiśmy życzenia odbiorców dotyczących kolejnych przepisów.
Mogliśmy liczyć na zaangażowanie pod postami na Instagramie oraz w relacjach jak i w komentarzach zamieszczanymi pod wpisami na blogu. Było to niezwykle ważne biorąc pod uwagę początkową fazę bloga jak i utrzymanie zaangażowania na późniejsze miesiące. Co zatem zrobiliśmy.
01 ZŁAMANIE BARIER
Weszliśmy w dialog z odbiorcami zadając im pytania, słuchając ich odpowiedzi, rozwiązując problemy oraz wchodząc w zwykły dialog jak pomiędzy 2 znajomych
02 FILMY, NIE SZTYWNE ZDJĘCIA
Publikując kolejne posty na Instagramie postawiliśmy na robienie filmów, pokazujących nas w kuchni, robiących przepisy, które umieszczamy na blogu. Dzięki takiemu zabiegowi odbiorcy mogli zobaczyć kulisy powstawania przepisów jak i poznać nas bliżej.
03 ZAMIESZCZANIE PRZEPISÓW NA GRUPACH TEMATYCZNYCH
Zamieszczanie naszych przepisów na grupach poświęconych diecie wegańskiej na FB okazało się strzałem w dziesiątkę. Przepisy WegeBuni potrafiły zdobywać do 250 lajków pod postami generując 430 wejść na bloga jednego dnia.
04 ZDJĘCIA WYSOKIEJ JAKOŚCI
Ponieważ blog dotyczył branży kulinarnej a większość ludzi je potrawy również oczami, zadbaliśmy o to aby publikowane zdjęcia przepisów na blogu wyglądały apetycznie oraz smacznie. Zdjęcia były robione profesjonalnym aparatem. Dzięki temu przyciągnęliśmy więcej odbiorców
Co udało się osiągnąć
Ponieważ skupiliśmy się przede wszystkim na działaniach darmowych musieliśmy uzbroić się w cierpliwość. Bardzo ważna była również regularność dodawania postów. Zarówno Facebook jak i Instagram doceniają i wspierają kanały, które publikują regularnie. Jednak po czasie efekty przyszły same. Bez znaczenia było również pozycjonowanie artykułów i strony pod konkretne frazy w Google. Sami zobaczcie.