WegeBunia casestudy

W tym wpisie chciałbym pokazać Ci przykład tego jak w skuteczny sposób, wyłącznie za pomocą darmowych działań rozwinąć stronę do ponad 7 wyświetleń strony w miesiącu 

WegeBunia to blog poświęcony przepisom roślinnym i diecie wegańskiej. Na stronie prezentowane są przepisy na dania z diety wegańskiej zarówno dania główne jak i desery i przekąski.

Po co to wszystko?

Cel działań

Zaczynając działania marketingowe na przełomie stycznia i lutego mieliśmy jasny cel. Wypromować blog kulinarny na rynku ze sporą konkurencją i zaciekawić odbiorców kuchnią roślinną budując przy tym relacje z odbiorcami. Postawiliśmy przede wszystkim na takie media jak Facebook i Instagram. Jednak od samego początku najwięcej odbiorców miało znajdować się właśnie na blogu. Warto zaznaczyć, że nie stosowaliśmy przy tym żadnej reklamy i promocji postów. Chcieliśmy przyciągnąć jak największą liczbę odbiorców, aby stworzyć świadomość konsumentów na temat istnienia bloga zanim wprowadzimy na niego produkty i będziemy pozyskiwać klientów. Jeżeli również chcesz przyciągnąć na swoją stronę więcej darmowego ruchu, skontaktuj się z nami.

działania

Na co postawiliśmy

Rozwijając media jak i bloga postawiliśmy przede wszystkim na budowanie relacji z odbiorcami. Udało nam się to osiągnąć poprzez wchodzenie w dialog z naszymi odbiorcami i skupiając się na dwukierunkowej komunikacji. Zadawaliśmy pytania, tworzyliśmy ciekawe i angażujące posty oraz spełnialiśmy życzenia odbiorców dotyczących kolejnych przepisów.  

Mogliśmy liczyć na zaangażowanie pod postami na Instagramie oraz w relacjach jak i w komentarzach zamieszczanymi pod wpisami na blogu. Było to niezwykle ważne biorąc pod uwagę początkową fazę bloga jak i utrzymanie zaangażowania na późniejsze miesiące. Co zatem zrobiliśmy.

01 ZŁAMANIE BARIER

Weszliśmy w dialog z odbiorcami zadając im pytania, słuchając ich odpowiedzi, rozwiązując problemy oraz wchodząc w zwykły dialog jak pomiędzy 2 znajomych  

02 FILMY, NIE SZTYWNE ZDJĘCIA

Publikując kolejne posty na Instagramie postawiliśmy na robienie filmów, pokazujących nas w kuchni, robiących przepisy, które umieszczamy na blogu. Dzięki takiemu zabiegowi odbiorcy mogli zobaczyć kulisy powstawania przepisów jak i poznać nas bliżej.

03 ZAMIESZCZANIE PRZEPISÓW NA GRUPACH TEMATYCZNYCH

Zamieszczanie naszych przepisów na grupach poświęconych diecie wegańskiej na FB okazało się strzałem w dziesiątkę. Przepisy WegeBuni potrafiły zdobywać do 250 lajków pod postami generując 430 wejść na bloga jednego dnia. 

04 ZDJĘCIA WYSOKIEJ JAKOŚCI

Ponieważ blog dotyczył branży kulinarnej a większość ludzi je potrawy również oczami, zadbaliśmy o to aby publikowane zdjęcia przepisów na blogu wyglądały apetycznie oraz smacznie. Zdjęcia były robione profesjonalnym aparatem. Dzięki temu przyciągnęliśmy więcej odbiorców 

Co udało się osiągnąć

 

Ponieważ skupiliśmy się przede wszystkim na działaniach darmowych musieliśmy uzbroić się w cierpliwość. Bardzo ważna była również regularność dodawania postów. Zarówno Facebook jak i Instagram doceniają i wspierają kanały, które publikują regularnie. Jednak po czasie efekty przyszły same. Bez znaczenia było również pozycjonowanie artykułów i strony pod konkretne frazy w Google. Sami zobaczcie. 

Jeszcze w czerwcu wyniki wejść na bloga nie zachwycały udało się uzbierać 422 odbiorców w miesiącu generujących około 1000 wyświetleń strony



Kiedy w lipcu algorytmy Facebooka i Instagrama zaczęły doceniać naszą regularność a Google w końcu zaczął nas pokazywać (wcześniej musieliśmy czekać 2 miesiące aż nas zweryfikuje) Nasze wyniki podskoczyły.
W lipcu dotarliśmy do 2,5 tyś odbiorców, którzy wygenerowali nam prawie 7 tyś wyświetleń bloga w miesiącu.

CHCESZ POWIERZYĆ NAM PROWADZENIE MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart