...
agencja marketingowa aleksander suszek trendy marketingowe 2022

trendy marketingowe na 2022

Świat zmienia się co roku coraz bardziej, rolą marketingowca i agencji marketingowych jest dostosować sposób komunikacji do sytuacji, która aktualnie występuje na rynku. Trendy marketingowe na 2022 rok to przede wszystkim zmiana w postrzeganiu przedsiębiorstw przez konsumentów, ale również zmiany w sposobie dotarcie do konsumentów.

W tym artykule posłużę się danymi pozyskanymi z badań firmy Delloite oraz raportu Gartner Institute, w którym opisuje trendy marketingowe na 2022.

1. Buduj wizerunek, za którym podążą klienci

Wbrew górnolotnym deklaracjom konsumenci wciąż podczas zakupów kierują się głównie ceną i jakością produktu. Niemniej jednak z badań wynika, że klienci poniżej 25 roku życia zwracają uwagę na etyczność oraz sposób wykonania danego produktu. Wreszcie, aż 57 proc. ankietowanych wykazuje większe przywiązanie do marek, które w swej działalności dostrzegają problem nierówności społecznych.

Mamy do czynienia ze zmianą postrzegania sensu istnienia przedsiębiorstw. Ich celem nie powinno być już tylko powiększanie kapitału dla zwiększenia zysków. Jednym z ich głównych celów powinna być chęć rozwijania się wraz ze swoim otoczeniem. Ten nowy model zapewni markom nie tylko lepszy wizerunek, ale również lojalność klientów.

2. zadbaj o długofalowe działania.

Na rynku jest coraz więcej firm i możesz być pewny, że Twoja konkurencja będzie rosnąc. Jak się przed tym zabezpieczyć? Postaw przede wszystkim na zbudowanie silnego wizerunku Twojej marki lub o własny wizerunek eksperta. Skup swoje siły na pozycjonowaniu swojej strony internetowej, rozbudowaniu mediów społecznościowych, czy udzielanie się na innych forach i grupach związanych tematycznie z Twoją branżą

Dzięki zbudowaniu silnego wizerunku utrzymasz u siebie klientów na dłużej oraz będzie Ci łatwiej pozyskać nowych klientów do swojej firmy.

trendy marketingowe 2022

3. Zadbaj o prywatność klientów

W kwestiach wykorzystywania danych klientów granica pomiędzy tym, co konsumentom pomaga, a tym, co wzbudza ich niepokój jest niezwykle delikatna. Pozyskiwanie klientów tak, aby nie nadwyrężyć ich zaufania, wymaga wzięcia pod uwagę wielu czynników. Oznacza to konieczność starannego projektowania relacji, które budują zaufanie i tworzą wartość dla klienta, a ostatecznie prowadzą do przekazania mu kontroli nad procesem udostępniania własnych danych.

Choć 57 proc. ankietowanych przez Deloitte uważa, że pomocne jest dla nich otrzymywanie informacji o promocjach firm, z których usług czy produktów korzystają, to jednak niewiele mniej, 53 proc., aktywne nasłuchiwanie przez urządzenia postrzega jako aktywność budzącą poważny niepokój.

4. Trendy marketingowe na 2022 – Wideo

Pokolenie Z wychowane na telefonach i mediach społecznościowych charakteryzuje się znacznie krótszym czasem skupienia (ok. 8 sekund) niż ich starsi koledzy millenialsi (12 sekund). Jak zatem przykuć uwagę młodych ludzi wśród takiego natłoku treści w mediach społecznościowych i internecie?

Rozwiązaniem okazuje się tworzenie treści wideo. Według badań, treści video angażują bardziej niż zwykłe posty i przynoszą znacznie lepsze efekty. Rozmowa ekspercka czy case study pozwoli Twojej firmie pozycjonować się jako liderowi branży, a film employer brandingowy pokazujący kulturę organizacji oraz jej wartości da potencjalnym kandydatom możliwość, by lepiej poznać firmę. Dodatkowo masz większe pole popisu w przekazywaniu treści, mogą być one bardziej angażujące ciekawe i zabawne niż zwykły tekst ze zdjęciem. Trend ten sprawdza się również w reklamach na Facebooku. Dlatego następnym razem kiedy będziesz tworzyć content lub reklamę, zastanów się, czy nie możesz stworzyć ciekawego wideo.

trendy marketingowe 2022

5. trendy marketingowe na 2022 – Storytelling

Możemy mieć najlepszy produkt/usługę na świecie, ale bez odpowiedniej narracji nikt ich nie kupi. Różne kanały definiują nam sposób przedstawienia komunikatów, natomiast dwie kluczowe kwestie, o których musimy pamiętać, to spójność całej komunikacji i autentyczność tego, co chcemy przekazać.

Storytelling zapewni nam również ciekawsze i bardziej angażujące wchłanianie treści, którą chcemy przekazać odbiorcą. Dodatkowo poprzez opowiadanie ciekawych historii możemy budować relacje z naszymi odbiorcami. Strorytelling nie jest przeznaczony wyłącznie dla kilku branż. Może stosować go zarówno sklep osiedlowy, agencja marketingowa jak i wielkie przedsiębiorstwo produkujące żywność.

książki

6. Połącz ze sobą offline i online

Wiele firm poszukuje możliwości inwestowania w rozwiązania hybrydowe, łączące aspekty fizyczne i cyfrowe w celu zwiększenia personalizacji, poprawy innowacyjności oraz usprawnienia komunikacji. Należy jednak zwrócić uwagę, że połączenie działań online i offline musi być ze sobą spójne i nie wprowadzać zakłopotania u klienta. Dobrze wprowadzony model hybrydowy może przynieść wielu klientów oraz odpowiedzieć dokładnie na potrzeby rynku.

Zatem zaskakiwać nie powinno, że 75 proc. ankietowanych przedstawicieli kadr kierowniczych przedsiębiorstw planuje wzrost nakładów w obszarze hybrydowych doświadczeń klientów. Ich celem jest wzrost personalizacji i innowacji w firmie. Najważniejsze w budowaniu takich działań jest pamięć dla kogo to robimy i niezapominaniu w tym wszystkim o człowieku, ponieważ to on zawsze stoi w środku wszystkiego.

7. Content Marketing

Marketing treści jest podstawą wszystkich działań marketingowych i nie ma takiej możliwości, aby jego rola zmalała w 2022 roku. Content marketing to tworzenie treści na stronę internetową, publikowanie filmów i infografik oraz dostarczanie ciekawych informacji Twoim odbiorcom w mediach społecznościowych. Głównym celem content marketingu jest przyciągnięcie twojej grupy docelowej i pokazania im, że znajdą u Ciebie coś dla siebie.

trendy marketingowe na 2022 – co jeszcze się zmieni

Wśród pozostałych zmian, jakie zajdą w 2022 roku znajdzie się między innymi, zwiększenie nacisku na automatyzacje działań marketingowych oraz skupienie się na relacjach, oraz pozytywnych wspomnieniach klienta z Twoją marką. Na to drugie zarówno ma wpływ obsługa klienta, ale również to jak prosto przychodzi mu poruszanie się po stronie internetowej, odbiór twoich treści marketingowych oraz wiele innych czynników.

Jeżeli nie czujesz się dobrze w działaniach marketingowych, możesz skontaktować się ze mną. Pomogę Ci poprowadzić działania marketingowe w taki sposób, aby rok 2022 był dla Twojej firmy dużo lepszy niż 2021 r. Prowadzę agencję marketingową zajmującą się reklamą w mediach społecznościowych i budowaniem stron internetowych. Życzę Ci wspaniałego 2022r! Cześć.

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart
Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.