budować relacje z klientami

Dlaczego warto budować relacje z klientami

Jednym z lepszych sposobów na dotarcie do właściwej grupy odbiorców i powiększania aktualnej, jest dokładne poznanie kim są nasi aktualni odbiorcy. Dotyczy to oczywiście cech demograficznych, takich jak płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy rodzaj wykonywanej pracy. Ale równie ważnym aspektem jest wiedza na temat uwarunkowań psychologiczno-społecznych naszych klientów. Jeżeli dobrze poznamy motywacje, marzenia i pragnienia naszych klientów będzie nam łatwiej kierować do nich przekaz marketingowy. Dzisiaj chciałbym pokazać Wam dlaczego warto budować relacje z klientami. 

Przyciągniesz klienta na dłużej 

Większość z firm uważa, że transakcja jest udana, kiedy sprzeda klientowi taki produkt, po który przyszedł. Jest to niestety tylko cześć sukcesu. Za prawdziwy sukces możemy uznać transakcje, która doprowadziła do kolejnego kontaktu klienta z Twoją firmą. Oczywiście są wyjątki, ciężko, aby para młoda wynajęła fotografa na swoje wesele 2 razy. Jednak w większości branż bardzo ważne jest budowanie relacji z klientem, a sama korzystna cena nie wystarczy. 

W dzisiejszych czasach, aby zatrzymać przy sobie klienta na dłużej trzeba zaoferować mu coś więcej. Pozytywne wrażenia jakich doświadczył Twój klient podczas zakupów automatycznie będą kojarzyć mu się z Twoją marką. Dzięki temu twoja marka będzie dobrze wspominana przez niego i będzie wiedział, że przy kolejnym zakupie znów wyjdzie zadowolony z zakupu i wizycie w Twojej firmie. 

Klient poleci nas swoim znajomym 

Innym korzystnym aspektem, wynikającym z wejścia z klientem w bliższe relacje, będzie sytuacja, że opowie on o nas swoim znajomym, czyli innym potencjalnym klientom. Usatysfakcjonowany klient z pozytywnymi wspomnieniami o naszej marce z pewnością będzie chciał pochwalić się nowym produktem lub przeżyciami jakich doświadczył z bliskimi lub partnerem biznesowym. Osoby, którym wspomniał o nas są potencjalnymi klientami i to już wstępnie zachęconymi. Marketing szeptany to jeden z najskuteczniejszych sposobów reklamowania się. Niektóre branże takie jak wykończeniówka czy mechanicy polegają praktycznie tylko na nim. Zadowoleni klienci w dzisiejszych czasach mogą z wielką łatwością również podzielić się opinią o Tobie. Na różnych forach oraz na Twoich mediach społecznościowych są miejsca specjalnie przeznaczone na rekomendacje. 

Zarobisz więcej 

Klient, którego łączą z nami dobre relacje to przede wszystkim klient, który kupuje kilka razy. Regularnie kupuje u nas nowe produkty, odwiedza naszą restauracje czy zamawia z naszego portalu produkty. Dzięki powracającemu klientowi nie zarobisz raz a kilkukrotnie i będziesz mógł mniej martwić się o wyniki finansowe w kolejnych miesiącach.

Po co budować relacje z klientami? oszczędność

Patrząc na długofalowe wyniki finansowe naszej firmy dużo bardziej opłaca się utrzymanie aktualnych klientów niż pozyskiwanie nowych. Pozyskiwanie nowych klientów zawsze wiąże się z dodatkowym czasem na telefony i działania oraz z dodatkowymi kosztami poniesionymi na marketing. Dlatego jeżeli masz taką możliwość zadbaj o to aby Twoi klienci zostali z Tobą na dłużej. 

Ustalenie zasad współpracy 

Długofalowe relacje z klientem pozwalają też na wypracowanie sobie zasad współpracy, wzajemnego zrozumienia i lojalności. Często zdarza się tak, że konsument ma możliwość zakupienia konkretnego produktów w wielu różnych firmach. Ważnym czynnikiem jest koszt takiego towaru. Nawet jeśli nasza cena, jest wyższa niż ta, którą proponuje konkurencja, to jest duża szansa, że lojalny klient i tak wybierze nasze usługi. Dodatkowo lojalny klient nawet jeżeli otrzyma lepszą ofertę od konkurencji, będzie chciał nam o tym wspomnieć i zaproponować utrzymanie relacji biznesowych na innych zasadach. Dzięki temu utrzymanie klienta będzie prostsze. 

Lepiej dla twojej firmy budować relacje z klientami 

Jeżeli nie będziesz budować relacji z klientem a wspomnienia z Twoją firmą będą negatywne z pewnością odbije się to na Twoich wynikach finansowych oraz kosztach pozyskania nowych klientów. Jest coś co Twoi klienci zrobią chętniej niż wystawienie Ci pozytywnych opinii przy dobrej współpracy. Są to negatywne opinie i negatywne słowa przekazane znajomym przez klienta na temat Twojej firmy. Ostatnie czego chcesz to negatywny łańcuch opinii o Twojej firmie. 

Zaciskanie relacji biznesowych i dbanie o pozytywne emocje Twoich klientów związane z Twoją marką to kluczowe elementy rywalizacji z Twoją konkurencją. W czasach dużej rywalizacji rynkowej i mnogości konkurencyjnych przedsiębiorstw, powinniśmy dbać o relacje zawodowe, które wypracowaliśmy z obecnymi klientami. Dobrze wykonana praca i obsługa klienta z pewnością są w stanie przynieść nam wzrost wyników finansowych w przyszłości i zapewnić większy spokój o miesięczne przychody Twojej firmy. 

Mam nadzieje, że już wiesz, dlaczego warto budować relacje z klientami 

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *