Pozycjonowanie strony samemu

Pozycjonowanie stron samemu – czy to się opłaca

Pozycjonowanie swojej strony jest bardzo ważne. Wiele osób decyduje się na samodzielne pozycjonowanie stron samemu, aby oszczędzić pieniądze. Nie zawsze jednak oszczędności idą w parze z wynikami. W tym artykule przedstawiam kilka wskazówek, jak skutecznie pozycjonować swoją stronę samemu, a także wspominam, o czym warto zdawać sobie sprawę.

Pozycjonowanie stron samemu – co wpływa na pozycjonowanie

Zanim zaczniesz pozycjonować swoją stronę, lub zlecisz to specjalistom, powinieneś wiedzieć, co wpływa na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce.

Optymalizacja treści

Treści na Twojej stronie powinny być zoptymalizowane, pod kilkoma względami. Przede wszystkim powinny być ciekawe, aby zainteresować odwiedzających i zatrzymać ich na dłużej. Im dłużej odbiorcy pozostaną na Twojej stronie, tym Wyszukiwarki uznają Twoje treści za ciekawsze i będą wyżej Cię pozycjonować.

Tworząc treści, pamiętaj, po co je Tworzysz. Powinieneś zoptymalizować treści pod kontem SEO oraz sformułować tak, aby sprzedawały Twoje produkty, lub budowały Twój wizerunek specjalisty na rynku. Używaj słów kluczowych naturalnie w tekście, tak aby były związane z tematyką strony. Pamiętaj, że nie liczy się ilość, ale jakość napisanych treści.

Podepnij stronę do Google Search Console

Aby Twoje treści, były szybciej i skuteczniej indeksowane w wyszukiwarce Google, dobrze podpiąć stronę do narzędzi Google. Jednym z takich narzędzi jest Google Search Console, które możesz podpiąć za pomocą kodu HTML wklejonego w kod Twojej strony. Dzięki temu będziesz mógł, śledzić statystyki swojej strony, oraz szybciej indeksować pojedyncze wpisy na blogu.

Dodatkowo narzędzie to umożliwia Ci sprawne wprowadzenie Mapy XML twojej witryny, która dodatkowo przyspieszy odczytywanie treści i struktury Twojej strony.

Link Building

Tworząc treści na stronie, powinieneś pamiętać o dodawaniu linków prowadzących z jednej zakładki do drugiej zakładki na Twojej stronie. Możesz to zrobić poprzez polecenie innego podobnego artykułu na końcu wpisu, lub przekierować odbiorcę na stronę z ofertą po zapoznaniu się z Twoją treścią. Równie ważnymi linkami są linki wychodzące, Google bada również, do jakich stron linkujesz i łączy Cię z tymi witrynami. Jeżeli linkujesz do stron, które są uważana przez Google za wiarygodne, to Twoja strona też będzie brana lepiej pod uwagę przez wyszukiwarki.

Najważniejszymi linkami w pozycjonowaniu stron są jednak linki, które kierują na Twoją stronę z innych źródeł i z innych stron. Możesz uzyskać takie linki, tworząc jakościową treść, która będzie cytowana. Możesz też nawiązać współpracę z różnymi blogerami i Twórcami treści, którzy będą linkować do Twojej strony.

Szybkość ładowania strony

Szybkość ładowania strony ma bezpośredni wpływ na doświadczenie użytkownika i na pozycję strony w wyszukiwarkach. Aby zoptymalizować szybkość ładowania, należy zmniejszyć rozmiar Twoich zdjęć na stronie lub przekonwertować je do plików WEB, zoptymalizować kod, a także usunąć niepotrzebne pliki, które tylko obciążają Twoją stronę internetową.

Pozycjonowanie stron samemu – wady i zalety

Zalety

  • Prawdopodobnie znasz swoją branżę lepiej niż copywriter i posiadasz większą wiedzę na ten temat. Daje Ci to możliwość, napisania bardziej rozbudowanego wpisu specjalistycznego. Jedynym warunkiem umiejętność regularnego pisania dłuższych tekstów.
  • Oszczędzasz pieniądze, które możesz zainwestować w reklamę w Google. Dodatkowe wejścia osób, które zostaną na dłużej, również wpłyną na pozycjonowanie Twojej strony. Biorąc pod uwagę korzyść płynące z SEO, koszty pracy specjalisty od pozycjonowania nie są duże. Pozycjonując stronę samemu Twój portfel, jest jednak odrobinę grubszy.
  • Samodzielne pozycjonowanie może okazać się ekscytujące, kiedy zaczniesz zauważać pierwsze efekty swojej pracy. Dodatkowo zdobędziesz doświadczenie w marketingu internetowym, które może Ci się kiedyś przydać.

Wady

  • Spędzisz mnóstwo czasu na edukowaniu się w temacie pozycjonowania, zanim tak naprawdę zaczniesz pozycjonować swoje treści. Czas przeznaczony na naukę, mógłbyś spędzić na szukaniu klientów, lub skupić się na sprawach, w których jesteś specjalistą.
  • Duża szansa, że popełnisz błędy lub co gorsza , przez przypadek zaczniesz stosować techniki Black Hat, które są zabronione przez Google.
  • Pozycjonowanie zajmie dłuższy czas. Średni czas zobaczenia rezultatów agencji marketingowej to 2-5 miesięcy w zależności od wielkości konkurencji w danej branży. Jeżeli pozycjonujesz się sam, lub co gorsza sam pozycjonujesz dużą stronę w branży ze sporą konkurencją, może to potrwać nawet rok lub dłużej.

Najczęstsze błędy przy samodzielnym pozycjonowaniu

Samodzielne pozycjonowanie strony, może okazać się bardzo korzystne, kiedy posiadasz małą stronę, a konkurencja nie jest duża. Im strona jest bardziej rozbudowana, tym potrzebuje większej uwagi oraz opieki. Popularnym błędem przy pozycjonowaniu samodzielnym jest decyzja o indywidualnym SEO dla dużych projektów. Uwierz, w ten sposób możesz wyrządzić sobie więcej krzywdy, niż spodziewać się szybkich efektów. Najczęstszymi błędami w pozycjonowaniu strony są:

  • stosowanie niedozwolonych praktyk Black Hat
  • brak audytu SEO i przeanalizowania sytuacji
  • tworzenie nudnego bezwartościowego kontentu
  • spamowanie słowami kluczowymi
  • ignorowanie nowych zmian w algorytmie
  • chaotyczne wprowadzanie zmian

Pozycjonowanie stron – Suszek Marketing

Jeżeli nie masz czasu na pozycjonowanie stron samemu. Nie wiesz, jak się za to zabrać lub po prostu chcesz spędzić ten czas z rodziną znajomymi, lub na pracy, w której jesteś ekspertem, to zadzwoń do mnie. Z powodzeniem wypozycjonowałem strony moich klientów i chętnie pomogę również Tobie wybić się w wyszukiwarkach.

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *