Najlepsze reklamy Halloween

Najfajniejsze reklamy Halloweenowe

Chociaż Halloween przypada na ostatni dzień października, sezon handlowy Halloween rozpoczyna się na długo przed zmianą koloru jesiennych liści. Marki starają się wejść w niego wcześniej, aby wydłużyć sezon zakupowy na Halloween, zwiększyć sprzedaż i sprawić by konsumenci stawiali nadchodzące święta na pierwszym miejscu. Co więcej marki i firmy robią wszystko, aby stworzyć najciekawsze i najzabawniejsze kampanie na dzień strachów. Jak podaje National Retail Federation Amerykanie w 2018 r. przeznaczyli na święto Halloween około 8,6 mld dolarów. Bez wątpienia w kalendarzach marketingowców ten dzień powinien być zaznaczony na czerwono.

Z okazji zbliżającego się 31 października, przygotowałem dla Was kilka ciekawych i zabawnych reklam, które bardzo mi się spodobały, zarówno pod kontem marketingowym, jak i w samym odbiorze. Enjoy!

M&M’s i ich reklama na halloween

Osobiście lubię kiedy reklama nie jest zbyt sprzedażowa i zostawia uśmiech na ustach widza. Taka właśnie jest w przypadku M&M’s. Cała reklama przebiega w lekko strasznym klimacie Halloween, a kończy się krótkim i zabawnym dowcipem. Swoją drogą M&M’s ma sporo śmiesznych reklam, które polecam obejrzeć.

mała potyczka marketingowa między Coca colą i pepsi, czyli dzień jak co dzień

Dwie największe firmy napojów gazowanych podkładają sobie kłody i dają pstryczki w nos od dawna. Wybrałem jednak tą reklamę z dwóch powodów. Po pierwsze reklama wypuszczona przez Pepsi jest nie tylko zabawna, ale i świetnie wpisuje się w RTM (Real Time Marketing), związany z Halloween. Dzięki takim postom może liczyć na efekt viralowy swojej kampanii.

Po drugie odpowiedź Coca Coli, to idealny przykład na to, jak powinno się odpowiadać na takie docinki ze strony konkurencji. Tutaj Pepsi życzy strasznego Halloween, a następnie po prawej Coca Cola odpowiada tym samym zdjęciem, zmieniając tylko tekst na “Każdy chce być bohaterem!”. Dla mnie bomba.

CocaCola Pepsi Aleksander Suszek marketing

Pomaluj się na Halloween w stylu Dior

Halloween to nie tylko przebieranki i psikusy, liczy się cała mroczna otoczka. Nawet Dior wpadł w upiorny klimat, dzięki kampanii z udziałem Belli Hadid, w której supermodelka zademonstrowała, jak stworzyć wspaniały makijaż na Halloween z użyciem kosmetyków właśnie tej marki.

Filmy o makijażu w stylu „jak to zrobić” były promowane w mediach społecznościowych pod hasztagiem #DiorMakeupHalloween, skierowane do zupełnie nowych odbiorców Halloween z treściami w ich języku. Takie kampanie są o tyle fajne, że pokazują praktyczne rozwiązania, są na czasie i wywołują zaciekawienie. Dzięki temu są częściej udostępniane.

Dior hallloween Aleksander Suszek Marketing

BUrger king i pstryczek w nos McDonalda

Było już o potyczce między Coca Colą i Pepsi. Przyszedł więc czas na Fastfood. „Przyjdź jako klaun, jedz jak król”. To był slogan kampanii, który Burger King sprytnie wykorzystał, by rzucić się na swojego największego rywala- McDonaldsa.  Burger King wiele razy celował w swojego największego rywala na rynku. Jednak ta kampania była największa i najciekawsza, jak do tej pory.

W reklamie widzimy straszne klauny, które idealnie pasują do klimatu Halloween oraz chłopca, uciekającego przed nimi do Burger Kinga. Cała reklama nagrana jest w mrocznym klimacie, a jedynym przyjaźnie wyglądającym elementem jest stojący słup z szyldem Burger Kinga. Osobiście najbardziej podoba mi się końcówka tej reklamy.

Reklama została stworzona, aby rozpromować akcje rozdawania darmowych Whopperów dla osób, które przyjdą w Halloween do Burger Kinga przebrani za klaunów. Jakie były efekty?

35 KRAJÓW. 1500+ RESTAURACJI. 110 000 KLAUNÓW. 1 NOC.

Tak. 110 000 klientów przebrało się za klauna, aby odebrać swojego darmowego Whoppera. Dodatkowo w mediach pojawiały się zdjęcia, jak klauni przychodzą do Burger Kinga po burgery. Burger King pomimo darmowych burgerów odnotował wzrost 15% sprzedaży tego dnia i zadał cios swojej konkurencji.

Odwołanie do dziecięcej wyobraźni

Słodycze, kostiumy i oczywiście obowiązkowa rzeźba z dyni. Halloween jest i zawsze było szczególnym dniem dla dzieci.

Skoda postanowiła jednak zaapelować do dziecka, ukrytego w każdym dorosłym. Reklama samochodu zestawia młodego chłopca, rzeźbiącego twarz w pomarańczowej dyni, z dorosłą wersją chłopca. Tym razem rzeźbi on twarz w pomarańczowej… masce Skody.

To świetny przykład treści, zaprojektowanych z myślą o różnych grupach docelowych.

Konkurs Halloweenowy Mentos

Jednym ze skuteczniejszych sposobów robienia zasięgów w mediach społecznościowych jest przeprowadzenie konkursów. Wstawiam tutaj ten post, ponieważ bardzo mi się podoba kreatywny pomysł, na jaki wpadł Mentos. Co sądzicie o takim konkursie?

Mentos Halloween najlepsze kampanie marketingowe na Halloween

“Lśnienie” w reklamie na Halloween? Bardzo proszę

Za to na bardzo oryginalny pomysł wpadła IKEA w swojej reklamie, mającej na celu uświadomienie klientom, że czas działania sklepu zostaje wydłużony. Reklama wpisuje się świetnie w klimat Halloween, pokazuje wielkość sklepu i wybór produktów oraz nie unika dowcipu. Zobaczcie sami.

Mercedes służy pomocą

Na ciekawy pomysł wpadła również marka samochodów Mercedes. Dokładnie chodzi o reklamę nowego, szybkiego auta AMG ze stajni Mercedesa. Reklama trafia zarówno do dzieci, dzięki scenie zbierania cukierków, jak i do dorosłych fanów motoryzacji, lubiących piękne brzmienie silnika, które zostało zaprezentowane w tej reklamie w bardzo pomysłowy sposób.

Kto rządzi

Na koniec plakat Guinnessa, pokazujący kto produkuje prawdziwe piwo na Halloween.

Guinnes Halloween Najlepsze kampanie marketingowe

reklamy Halloween i co dalej

Reklamy halloweenowe to nie koniec, za chwile będziemy mieli kolejne okazje do zastosowania RTM w naszych działaniach marketingowych. Oczywiście fajnie było by wiedzieć wcześniej, jak je wykorzystać u siebie i zdążyć się przygotować. Jeżeli nie wiesz, jak się za to zabrać, napisz lub zadzwoń do mnie, aby umówić się na konsultacje 1:1, gdzie przez godzinę przekażę Ci wiedzę marketingową na konkretny temat, który Cię interesuje.

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart