SKUTECZNE NAGŁÓWKI

Jak pisać skuteczne nagłówki

Nagłówki to bardzo istotna część całego tekstu. Według badań 70-80% osób przeglądających Internet czyta tylko nagłówki a nawet większość z nich zostawia komentarz tylko po przeczytaniu samego nagłówka. Natomiast według badań przeprowadzonych przez redakcję amerykańskiego portalu Upworthy, które wykazały, że 8 na 10 internautów przeczyta choćby nagłówek, ale tylko 2 na 10 przeczyta resztę. Dlatego tak ważne jest aby pisać skuteczne nagłówki. W tym tekście podam Ci kilka takich przykładów. 

Zanim jednak przejdziemy do meritum, należy pamiętać, że nawet najlepiej napisany nagłówek nie zrekompensuje nudnej zawartości. Ludzie i tak najchętniej będą wchodzić w treści, które po prostu bardziej ich interesują bądź wydają się ciekawe. Kiedy czytelnik wejdzie w nagłówek który go rozczaruje straci do Ciebie zaufanie. Dlatego nigdy nie oszukuj swojego czytelnika 

1. luka poznawcza 

Skuteczne nagłówki muszą przede wszystkim wzbudzać ciekawość czytelników. Jednym z takich sposobów jest zastosowanie luki poznawczej. chodzi w tym przypadku o sprawienie, aby osoba po przeczytaniu nagłówka nie umiała sobie poradzić z brakiem informacji, której nie ma a którą chce uzupełnić. 

  • Jeżeli masz w domu ten przedmiot lepiej szybko się go pozbądź. (Jaki przedmiot?) 
  • Dzięki tej metodzie coraz więcej firm sprzedaje więcej (Jaka metoda? Dawać ją!) 

2. efekt niedokończonej historii 

Mieliście kiedyś tak, że ktoś zaczął Wam coś mówić a następnie uznał, że nie będzie Wam tego mówić? Bo nie powinien, bo jednak nie chce? Ja tak miałem i wiecie co? Chciałem usłyszeć to jeszcze bardziej, moja ciekawość sięgała szczytu. Dzieje się tak ponieważ niedokończone historie nie dają nam spokoju. Jak zatem wykorzystać to w marketingu? Pisząc taki nagłówek, który sprawi, że czytelnik będzie chciał poznać dalszą część informacji. 

  • Kiedy zmieniłem jedną rzecz w ofercie stało się coś niesamowitego.   
  • Ta firma dostarcza paczki najszybciej dzięki jednej zmianie   
  • Nikt nie spodziewał się tego co się stało, kiedy wyszedł na scenę.  

3. skuteczne nagłówki zawierają liczby 

Aby nasze skuteczne nagłówki były bardziej interesujące dla czytelników możemy użyć do tego liczb. 

  • 5 sposobów na zabicie nudy w domu   
  • 10 sposobów reklamowania się w Internecie   
  • 7 rzeczy, których nie wiedziałeś o Di Caprio 

Nasz mózg nie lubi się wysilać i unika kontaktu z wysiłkiem jak tylko może. Z drugiej strony, kiedy widzi, że coś ułatwi mu przyswojenie wiedzy chętniej to przeczyta. Zastosowanie liczby na początku nagłówka sprawi, że tekst o tym tytule wyda się lepiej uporządkowany i prostszy do przyswojenia, a dzięki temu mózg wyda nam komunikat, że chętnie przeczyta ten artykuł. 

4. skuteczne nagłówki zaskakują 

Jeżeli zastanawialiście się czy zachowanie przekazane nam przez przodków ma jakiś wpływ na nasze postrzeganie różnych rzeczy, to spieszę z odpowiedzią. Tak! Jednym z Takich instynktów jest zaskoczenie. Zaskoczenie pobudza w nas efekt zaciekawienia i skupienia. Wynika to z pierwotnej przyczyny zaskoczenia u naszych przodków. Zaskoczenie sprawiało, że byliśmy bardziej czujni, ponieważ musieliśmy szybko reagować na zagrożenie ze strony drapieżników lub wrogiego plemienia. Dlatego skuteczne nagłówki powinny nas zaskakiwać. Możemy to osiągnąć mówiąc coś co nie jest spotykane dość często 

  • Ten człowiek wypił kanister benzyny 
  • Ta kobieta pamięta kim była w poprzednim życiu 

Możemy osiągnąć to też przez sformułowanie zdania, które zna każdy w inny zaskakujący sposób 

  • Niedaleko pada jabłko od Samsunga (Niedaleko pada jabłko od jabłoni)
  • Dzieci i Francuzi głosu nie mają (Dzieci i ryby głosu nie mają) 

5. na skróty 

Chodzi tutaj o to, aby pokazać odbiorcy, że posiadamy jakąś tajną wiedzę, o której on nie wie, a dzięki której szybciej osiągnie swój cel. Bardzo ważne jest, aby w nagłówku było odwołanie do szybkiego tępa oraz konkret, ile to potrwa.  

  • Jak szybko wyrzeźbić sylwetę do lata   
  • Prosty sposób jak schudnąć w miesiąc nie ograniczając jedzenia
  • Jak zarobić 10000 tyś w tydzień 

6. społeczny dowód słuszności 

Jedną z zasad opisana w książce “Wywieranie wpływu na ludzi” napisaną przez R. Cialdiniego Jest społeczny dowód słuszności. Jest to bardzo skuteczna broń marketingowa, ale na czym ona polega. Jest to zasada, według której człowiek, nie wiedząc, jaka decyzja lub jaki pogląd jest słuszny (co może zależeć od różnych czynników), podejmuje decyzje lub przyjmuje poglądy takie same, jak większość grupy. Mówiąc inaczej polega to na tym, że jeżeli widzimy, że grupa osób robi daną czynność to uznajemy ją za dobrą i właściwą bądź też sami zaczniemy ją wykonywać. Jak wykorzystać ją w nagłówku? Może kilka przykładów. 

  • 90% osób wybiera ten lek na ból brzucha, sprawdź, czy go znasz.   
  • 80% naszych klientów mówi, że jadło to danie więcej niż 3 razy 
  • 70% moich słuchaczy wiedzą już jak zarobić 1000 zł dziennie a Ty?  
  • Prawie 1000 klientów przetestowało już ten produkt i są zachwyceni. 

Jednym ze sposobów pokazywania społecznego dowodu słuszności twoich produktów są rekomendacje, jeżeli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie je pozyskiwać kliknij tutaj, a jeżeli Ciekawi Cię co powinna zawierać rekomendacja, która sprzedaje, sprawdź ten link

7. pytanie “jak…” 

Ta metoda sprawdzi się świetnie, jeżeli wiesz czego dokładnie chcą twoi odbiorcy. Wielką zaleta tej metody jest jej bezpośredniość. Pokazuje czego możesz się spodziewać po tym artykule, bez zbędnych gierek i cwaniakowania. Ta metoda dział świetnie, ponieważ idealnie odpowiada na pytanie zadane przez odbiorcę w wyszukiwarce. Ważne jest jednak, aby dodać do nagłówka jakiś fragment, dlaczego akurat tutaj powinienem kliknąć   

  • Jak szybciej spłacić długi i cieszyć się spokojnym życiem 
  • Jak zbudować sylwetkę, którą będziesz imponować na siłowni w 2 miesiące 

skuteczne nagłówki – podsumowanie 

To wszystkie rodzaje nagłówków na dziś. Mam nadzieje, że zastosujesz tą wiedzę w swoich przyszłych wpisach na stronie lub blogu. W ramach przypomnienie powtórzmy sobie 7 rodzajów skutecznych nagłówków: 

  • Luka poznawcza
  • Efekt niedokończonej historii 
  • Liczby 
  • Zaskoczenie 
  • Społeczny dowód słuszności 
  • Na skróty 
  • Pytanie “Jak…” 

Jeżeli wpis Ci się spodobał pokaż go znajomym, udostępnij bądź zostaw komentarz, dzieląc się wiedzą również budujemy swój wizerunek a to lepsze niż skuteczny nagłówek. Napisz w komentarzu jakie Ty znasz rodzaje skutecznych nagłówków. 

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *