...
Jak przedstawiać produkt Aleksander Suszek

Jak przedstawiać produkt w stylu Apple

Dlaczego dzieją się czasem w biznesie rzeczy, które nie do końca na pierwszy rzut oka jesteśmy w stanie zrozumieć. Jak to się dzieje, że kiedy inni nie potrafią rozwinąć skrzydeł inni w tym samym czasie z takimi samymi szansami a nawet mniejszymi robią wspaniałe wyniki? Dlaczego firma taka jak Apple przez tyle lat była uważana za najbardziej innowacyjną firmę na świecie, chociaż w tym samym czasie wiele firm dysponowało podobną technologią co oni? Mając dostęp do tych samych talentów, do tych samych zasobów co konkurencja, zaczęła wyróżniać się jako firma innowacyjna i przyszłościowa? 

Dlaczego to właśnie Elon Musk jako pierwszy zaczął produkować szybkie i luksusowe samochody elektryczne chociaż wszyscy uważali, że to pomyłka. Dlaczego jemu jako pierwszemu udało się stworzyć rakietę wielokrotnego użytku? Przecież nie jest najmądrzejszym człowiekiem na świecie, nie potrafił by sam jej skonstruować 

Wszystkie osoby, które potrafiły zjednać sobie osoby i stworzyć coś niezwykłego łączy jedna rzecz. Wszystkie myślą, działają i komunikują się w ten sam sposób. W sposób zupełnie odmienny od tego w jaki komunikuje się większość firm. W jaki sposób komunikują się najwięksi wizjonerzy i innowatorzy na świecie zaprezentował podczas swojego wystąpienia na konferencji TED, Simon Sinek. Metodę tę nazwał “Złotym Kręgiem”. 

dlaczego? jak? co? 

“Mam Marzenie” to słowa jednej z najsłynniejszej przemowy w historii. Wygłosił je w 1963 Martin Luther King i chyba każdy z nas wie czego dotyczyły. Jak to się dzieje, że niektóre przemówienia poruszają nas a inne usypiają? Jaki komunikat powinien towarzyszyć osobie czy marce w zjednaniu sobie odbiorców. Dlaczego…? To najważniejsze słowo, które powinno towarzyszyć nam w komunikacji marketingowej. To właśnie ono sprawia, że ludzie za nami podążają. 

Koncepcje tą zdradza i opisuje nam złoty krąg i spostrzeżenie, że ludzie nie kupują tego co robisz, ludzie kupują powód, dla którego to robisz. Każda marka czy przywódca powinni zadać sobie to pytanie na samym starcie, a następnie otoczyć się ludźmi wierzących w tą wizję czy ideę. Jak przedstawiać produkt skuteczniej i jak przedstawiać produkt za pomocą metody złotego kręgu? Zacznij od DLACZEGO

Większość firm przedstawia swój produkt zaczynając od “Co?” mówią jaki mają produkt i chcą, aby ludzie go kupili. “Mamy na sprzedaż nowy telewizor, kup go teraz do swojego domu”. Jest to najprostsze i najmniej efektywne przedstawienie produktu. Część firm dodaje do tego pole “Jak?” Mówiąc w jaki sposób jest wykonany ich produkt “Produkujemy telewizory wykonane ręcznie przez największych specjalistów z najwyższej jakości materiałów”. Praktycznie nikt nie podaje w swojej ofercie, dlaczego to robi. Dlaczego sprzedaje nam ten telewizor. Nikt z nich nie wie, jak przedstawić produkt dla klienta. 

jak przedstawiać produkt? od środka do zewnątrz koła 

Kolejnym błędem jest komunikacja od zewnętrznej strony kręgu do wewnętrznej. Firmy zaczynają od tego co mają po to jak to wykonują i nieliczni wspomną tylko dlaczego to robią. Podajmy sobie przykład tak napisanego opisu produktu. 

“Posiadamy telewizor najwyższej jakości, wykonany z wysokiej jakości elementów i składany przez największych fachowców w tej dziedzinie. Robimy to, ponieważ chcemy dostarczyć Ci telewizory najwyższej jakości” 

Tak właśnie komunikuje większość firm na świecie, a dużo większa część z nich nie dodaje do tego zdania wyjaśniającego, dlaczego to robi. Jak wyglądała by oferta Apple gdyby był zwykłą marką? 

“Posiadamy świetne i innowacyjne telefony, wykonane z największą starannością i myślą o kliencie, chcesz go kupić?” 

Nie, nie chce. Nie jest to oferta, która powala prawda? Dlatego odpowiednią formą komunikacji jest kierunek od środka do zewnątrz koła. Pisząc opis twojego produktu zacznij od zobrazowania Twojemu klientowi, dlaczego to robisz to co robisz. Zaszczep w nim wizje tego do czego dołączy i co będzie wspierać, kiedy kupi Twój produkt. Dopiero potem przejdź do pola w jaki sposób to robisz i na końcu powiedz co właściwie masz. Zobaczmy, jak robi to marka Apple. 

“Poprzez wszystko to co robimy, rzucamy wyzwanie status quo. Wierzymy w innowację i inne myślenie. Rzucamy wyzwanie status quo tworząc piękne telefony proste w użytku i przyjazne użytkownikowi. Tak się składa, że produkujemy telefony, Chcesz kupić jeden?”. 

Zupełnie inna historia, nawet jeżeli nie będziecie chcieli kupić produktu to zainteresujecie się działaniami marki, której towarzyszy takie przesłanie. A jeżeli Wam również towarzyszą podobne idee będziecie chcieli wyrazić siebie za pomocą produktów tej marki. 

“Ludzie nie kupują od Ciebie tego co robisz, kupują to, dlaczego to robisz” 

Simon Sinek

Poniżej zamieszczam słynną reklamę Apple wypuszczoną podczas Super Bowl w 1984 r. Może nie przedstawia dokładnie tego o co mi chodzi jednak powoduje u widza zaciekawienie i chęć dołączenia do tego Co ma dla nas Apple i czy się z tym zgadzamy. 

przekaż idee i swoją wizje świata 

Jeśli za naszym działaniem kryję się wyższy cel, jesteśmy zdeterminowani do działania, ponieważ wierzymy, że mamy, coś do przekazania i robimy coś ważnego. Pracownicy firm zastanawiają się, jak wyróżnić się wśród konkurencji i podejmują inicjatywy. Posiadanie i przekazywanie wizji, oprócz tworzenia produktu, jest to przede wszystkim sposób komunikowania się z Klientami, poprzez taki sposób, aby osiągnąć cel, dla którego oferta została stworzona. Takie podejście buduje wartość, tego czym się zajmujemy i wzbudza zainteresowanie odbiorców. Ponieważ ludzie nie kupują produktu, ale ideę, która za nim stoi. Kupują nie to co oferujesz, ale dlaczego to robisz. 

Jak przedstawić swój produkt w stylu Apple i pozyskiwać więcej klientów na swoje produkty

Według S. Sinka stworzenie odpowiedzi na pytanie “dlaczego?” pozwoli Ci tworzyć coś wielkiego. Odpowiedź na to krótkie pytanie może wydawać się proste, ale nie chodzi tutaj o odpowiedź, bo chce zarobić pieniądze. Chodzi o pokazanie wyższej idei, za którą podążą Twoi pracownicy, Twoi klienci i Twoi bliscy. Tak aby sami chcieli rozwijać to co tworzysz. 

Stworzenie idei, która potowarzyszy Twojej firmie oraz otaczanie się pracownikami, którzy wyznają te same wartości sprawi, że ludzie będą bardziej zmotywowani do pracy, nawet jeżeli będziesz się spóźniać z wypłatami, ale będzie spowodowane to rozwojem idei, Twoi pracownicy Ci wybaczą. Będą wiedzieli, że tworzą coś wielkiego coś co ich motywuje i nadaje sensu ich pracy i dodaje Waszej firmie rozpędu. Nie mówię, że pozwolą Ci wykorzystywać się za darmo po prostu zgodzą się poczekać 2 tygodnie lub inny czas na swoje pieniądze. Będą przecież przynależeć do wspólnoty, którą jest twoja firma, którą tworzycie razem, aby osiągnąć wspólny cel. 

jak przedstawiać swój produkt – od czego zacząć 

Jeżeli prowadzisz biznes, który nie jest tak innowacyjny jak Apple, nie wspiera większej idei jak ochrona środowiska, pomoc biednym ludziom czy zapewnienie równości między ludźmi, nie martw się. Zastanów się spokojnie co motywuje Cię codziennie do prowadzenia twojej małej lub większej firmy. Co sprawia, że kiedy firma nie stoi dobrze finansowo ty nie uciekasz ze swojego okrętu tylko łatasz dziury. Zastanów się co sprawia, że na twojej twarzy pojawia się uśmiech, kiedy kolejny klient kupuje twój produkt lub usługę 

Jeżeli zajmujesz się produkcją zabawek, twoim celem może być zapewnienie radości każdemu dziecku na świecie z jego własnej zabawki. Jeżeli tworzysz gry komputerowe, może towarzyszy Ci chęć zapewnienia graczom miejsca, gdzie mogą odciąć się od problemów i poczuć klimat wspaniałej historii. A może produkujesz zdrową żywność i twoim celem jest, aby stan zdrowia Twoich klientów był coraz lepszy. 

Mam nadziej, że wiesz już jak przedstawiać produkt, który produkujesz. Usiądź spokojnie i zastanów się jaki jest Twój główny powód prowadzenia firmy. Jaką idee możesz zaszczepić swoim pracownikom i co możesz zrobić aby klienci identyfikowali się z Twoją firmą. Z tą propozycją rozważenia dzisiaj Cię zostawiam i mam nadzieje, że zmienisz sposób komunikacji z odbiorcami. 

Ja z kolei mam dość słabych reklam w Internecie, które zaśmiecają mój pulpit. Chce pomagać tworzyć firmą skuteczne reklamy, które nie będą nikogo irytowały tylko wzbudzały ciekawość i zachęcały do zapoznania się z ofertą. Jeżeli szukasz agencji marketingowej bądź chcesz dowiedzieć się co możesz poprawić w swoim marketingu, napisz do mnie prze formularz w zakładce kontakt lub zadzwoń na numer telefonu. Na co dzień pomagam mniejszym i większym firmą stać się firmami wyjątkowymi. Chętnie pomogę Ci rozwijać twoją firmę w Internecie. 

Jeżeli chcesz przeczytać o tym jak komunikować się ze swoimi odbiorcami sprawdź mój ostatni post na temat mediów społecznościowych. Opisuje w nim 6 działań, które możesz podjąć, aby docierać do większej ilości odbiorców. 

Zapraszam Cię również na mojego Instagrama oraz Facebooka, gdzie poza wiedzą udostępniam różne akcje marketingowo- wizerunkowe znanych marek 

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart
Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.