...
Aleksander Suszek dlaczego warto mieć stronę internetową

Dlaczego warto mieć stronę internetową?

Aby konkurować na dzisiejszym rynku potrzebujesz silnej obecności w Internecie. Nie chodzi tutaj tylko o stronę internetową, ale o odpowiednie działania marketingowe obejmujące różne kanały w Internecie. Dlaczego? Ponieważ to właśnie w Internecie Twoi potencjalni klienci szukają informacji o Twoich usługach. Szczególnie teraz w czasach koronawirusa coraz więcej osób szuka informacji i produktów w Internecie. Nigdy nie było lepszego ani ważniejszego momentu, aby założyć własną stronę internetową.  

Niezależnie od tego czy dopiero założyłeś swój biznes, czy istniejesz już kilka lat, istnieje wiele powodów na posiadanie własnej wizytówki w sieci. Dlaczego warto mieć swoją stronę internetową? 

KILKA POWODÓW 

Wielu właścicieli firm uważa, że nie potrzebują strony internetowej, bo już mają klientów, ludzie ich znajdują na social mediach czy przez inne portale. W tym artykule podam kilka powodów, dlaczego to nie wystarcza. 

1  NAJLEPSZA FORMA REKLAMY

Nie ma lepszej reklamy niż strona w Internecie. Przebija ona znacząco wszystkie inne formy reklamy. Reklamy w prasie, telewizji radiu zawsze są ograniczone czasowo. Tak samo reklama na Facebooku czy innych social mediach również ogranicza nas powierzchnią. Pomimo tego, że na mediach społecznościowych możemy opublikować wszystko to co na stronie, nawigacja po stronie internetowej jest dużo prostsza, czytelniejsza i bardziej przyjazna dla naszych klientów i odbiorców. 

Z kolei na stronie internetowej nie ogranicza nas ani czas, ani miejsce. Możemy przekazać naszym klientom wszystko czego pragniemy w prosty i uporządkowany sposób co wpływa na ilość zleceń i zakupów w naszej firmie 

2 GLOBALNY ZASIĘG 

Strony internetowe są dostępne z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem, że istnieje tam dostęp do Internetu. Dzięki witrynie, dotrzesz do znacznie szerszego grona odbiorców – nawet w odległych lokalizacjach. Pomimo tego, że działasz lokalnie Twoja strona może trafić do osób, które mieszkają w USA. Jeżeli działasz na polskim rynku nic nie stoi na przeszkodzie, aby pozyskiwać zagranicznych klientów.  

Według danych opublikowanych przez Hotsuit ponad 5 mld ludzi korzysta z Internetu. Dzięki stronie internetowej możesz docierać do tych wszystkich osób. Żadne medium społecznościowe nie ma takiej grupy, największe medium społecznościowe Facebook może pochwalić się 2,5 mld użytkowników. 

Dlaczego warto mieć stronę internetową

3 PERSONALIZACJA REKLAM  

W momencie posiadania strony internetowej jesteśmy w stanie docierać naszą reklamą na FB dużo dokładniej nie narażając się na docieranie do osób niezainteresowanych naszą branżą. Wszystko jest możliwe dzięki zainstalowaniu pixela Facebooka na naszej stronie, który będzie zapisywać osoby, które odwiedziły Twoją stronę. Następnie wystarczy tworząc reklamę na FB ustawić grupę docelową na osoby, które odwiedziły Twoją stronę i przedstawić remarketingową ofertę. 

4  DODATKOWE KANAŁY DOTARCIA 

Google dla posiadaczy strony internetowej oferuje sporą ilość dodatkowych kanałów reklamowania się w Internecie. Pozycjonowanie, Adwords, e-mail marketing, Social Media itd. są narzędziami, dzięki którym możemy zwiększyć swój zasięg i dotrzeć do klientów, bez ograniczeń terytorialnych czy lokalnych. Nie zrobimy tego jednak bez odpowiedniej strony internetowej, na którą skierujemy naszych klientów. 

5  EMAIL MARKETING 

Jednym ze skuteczniejszych sposobów reklamowania się jest email marketing. Wszystko zależy, czy prowadzisz go w ciekawy sposób. Nie musisz kupować baz danych Twoich potencjalnych klientów. Możesz zbierać maile od nich samych, zamieszczając na stronie możliwość zapisu na Newsletter. Taki mailing jest dużo skuteczniejszy, ponieważ Twoi odbiorcy sami się na niego zapisali a Ty docierasz ze swoim przekazem do osób zainteresowanych wiadomościami e mail od Ciebie, dzięki czemu mailing jest skuteczniejszy. 

Dlaczego warto mieć stronę internetową

6  TWOJA KONKURENCJA JUŻ MA STRONĘ 

Obojętnie w jakiej branży pracujesz, czy prowadzisz mały osiedlowy sklep czy jesteś producentem zabawek, możesz być pewien, że Twoja konkurencja ma już stronę internetową. Daje jej to znaczną przewagę nad Tobą w pozyskiwaniu nowych klientów. Nie pozwól na to aby odjechała Ci jeszcze dalej. Powinieneś jak najszybciej posiadać stronę internetową, gdzie będziesz kierować ruch oraz pozyskiwać nowych klientów pozycjonując się w Internecie. 

7  JEST DOSTĘPNA 24H/DOBĘ 

Pomimo tego, że właśnie zamknęliście swoje biuro sklep czy magazyn. Wasza strona dalej działa i pozyskuje Wam klientów. Jest to ogromna przewaga nad innymi sposobami dotarcia do potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do stacjonarnej lokalizacji, która zwykle jest otwarta tylko kilka godzin dziennie. Dzięki temu Twoi klienci mogą zawsze wrócić do Ciebie nie czekając do kolejnego dnia. W każdej chwili mogą zapisać Twój numer, wysłać Ci maila czy kupić kurs. 

8  BUDUJESZ ZAUFANIE I WIARYGODNOŚĆ 

Firmy, które posiadają swoją stronę internetową wydają się dużo bardziej wiarygodne i wzbudzają więcej zaufania potencjalnych klientów w odróżnieniu od tych firm, które tej firmy nie posiadają. Jeżeli posiadasz swoją stronę oznacza to że masz już jakichś klientów, przecież skądś musiałeś wziąć na nią pieniądze. Dodatkowo to świetne miejsce, gdzie możesz zamieścić rekomendacje i opinie Twoich klientów, które spowodują społeczny dowód słuszności u potencjalnych klientów. Dodatkowo możesz budować swój autorytet dzieląc się specjalistyczną wiedzą z Twojej branży. 

9  AUTOMATYZACJA PRACY 

Czy często spędzasz czas na odpowiadaniu na te same pytania od różnych klientów? Tworząc łatwo dostępną dla klienta stronę FAQ, szybko udzielisz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dostarczasz interesujące klienta informacje na temat oferty, oszczędzając swój czas. Dodatkowo dzięki automatyzacji sprzedaży na swojej stronie oraz możliwości ściągnięcia informacji przez odbiorców oszczędzasz czas na wysyłaniu wiadomości do klientów oraz zbierania zamówień. 

10  TWOJA WIZYTÓWKA JEST WYŻEJ PROMOWANA 

Jeżeli masz wizytówkę w Google i masz do niej podpiętą stronę na Facebooku musisz wiedzieć, że jest ona mniej chętnie promowana przez Google. Dużo chętniej Google będzie promować Cię, jeżeli podepniesz od swoją wizytówkę stronę umieszczoną w wyszukiwarce Google. 

11  MAŁA INWESTYCJA DUŻY ZYSK 

To dobra inwestycja. Strony internetowe oferują lepszy zwrot z inwestycji niż jakakolwiek inna forma reklamy. Jeśli planujesz promować swoją firmę, witryna internetowa powinna być Twoim priorytetem. W długiej perspektywie pieniądze przeznaczone na inwestycję w stronę internetową przyniosą znacznie większe zyski w postaci nowych klientów i sprzedanych produktów. 

PODSUMOWANIE 

Powyższe argumenty pokazują, dlaczego założenie swojej własnej strony w Internecie jest tak ważne. Bez własnej strony www, tracisz wiele okazji do rozwoju biznesu, pozyskiwania nowych klientów i zwiększenia zysków. Dzięki witrynie internetowej możesz przełamać globalne bariery, które dzielą Cię od klientów w innych miastach i krajach. Strona pozwoli Ci docierać do większej ilości klientów korzystając z innych kanałów komunikacji. Możesz być pewien, że zainwestowane pieniądze zaowocują w przyszłości większymi zyskami. 

Jeżeli chcesz stworzyć swoją stronę internetową, ale nie wiesz jak się za to zabrać to napisz do mnie. Na co dzień zajmuje się budową stron internetowych, blogów oraz sklepów internetowych. Pomogę Ci w budowie i rozwoju Twojej strony internetowej. Kliknij żółty guzik, zadzwoń do mnie lub napisz wiadomość

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart
Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.