5 technik na zwiększenie zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych

Przygotowałem dla Ciebie 5 technik, które pozwolą Ci zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych i zdobyć klientów w mediach społecznościowych. Na końcu tego artykułu przygotowałem dla Ciebie niespodziankę, dlatego koniecznie przeczytaj artykuł do końca.

1. content, który się sprawdza

Jeżeli publikujesz od dłuższego czasu posty i nie widzisz efektów, na pewno czujesz się sfrustrowany i bezsilny. NIEPOTRZEBNIE! Być może jest na to bardzo proste wytłumaczenie. Zanim opublikujesz kolejny post, pomyśl kim są Twoi klienci, Twoi odbiorcy. Zastanów się, co ich interesuje, co ich wnerwia, czego pragną, a czego naprawdę potrzebują.

Jeżeli wiesz już te rzeczy, zapytaj kogoś, kto również zajmuje się tą branżą czy myśli tak jak Ty. Jeżeli nie masz znajomych w swoim zawodzie, zapytaj co o tym sądzą Twoi bliscy. Często podczas burzy mózgów dochodzimy do innych wniosków, często bardziej trafnych. Teraz kiedy już wiesz, kim są Twoi odbiorcy i klienci, czego potrzebują, a czego pragną, zastanów się nad dwoma rzeczami: 

1. W jakich miejscach możesz znaleźć takie osoby.

2. Jak Twój produkt oraz Twoje treści, które publikujesz, mogą rozwiązać
problem Twojego obserwatora.

Pierwszy punkt jest o tyle ważny, że nie w każdym medium społecznościowym znajdziesz swoją grupę docelową. Jeżeli Twoi klienci to artyści warto odpuścić sobie Linkedin i skupić się na IG oraz Pintereście.
Jeżeli trafiasz do młodszej grupy odbiorców, świetnie sprawdzi się Tik Tok, chociaż jest tam coraz więcej starszych użytkowników. Jeżeli wiesz już, gdzie możesz znaleźć swoją grupę docelową, czas pomyśleć nad publikowaną treścią. 

Skoro mamy już wybrany kanał promocji, pora zastanowić się jakiego typu treści najbardziej zaciekawią naszego odbiorcę. To, co najczęściej przykuwa uwagę obserwujących, to:

  • rozrywka,
  • wiedza,
  • ciekawostki,
  • cytaty,
  • plotki.

Jedni wolą dzielić się wiedzą i budować swoją markę osobistą, inni wolą tworzyć rozrywkę i pokazywać ciekawostki. Ważne jest jednak, aby mieć pomysł na długoterminowe działania. Jeżeli uważasz, że łatwiej przyjdzie Ci przekazywać więdzę i ciekawostki niż co tydzień dostarczać rozrywkę, nie brnij na siłę w zabawianie widzów.

Na początku polecam Ci przygotować sobie 3 rodzaje postów, które będziesz publikować. Po jakimś czasie sprawdź, które posty cieszyły się największym zainteresowaniem i na nie postaw. 

Pamiętaj jednak, że nikt nie lubi monotonii. Jeżeli będziesz publikować cały czas podobny format treści, Twoi odbiorcy się znudzą. Musisz zadbać o urozmaicenie tego, co publikujesz oraz pamiętać o testowaniu swoich nowych pomysłów. Kto wie, może jeszcze bardziej zaciekawią Twoich odbiorców.

2.odpowiednie hasztagi

Na temat hasztagów narodziło się już tyle teorii, że żadna książka nie pomieściłaby ich wszystkich. Nie chcę Ci czarować, że mam dla Ciebie rewolucyjną taktykę dodawania hasztagów. Być może jest ktoś, kto ma lepszą. Chciałbym jednak pokazać Ci to, co u mnie sprawdzało się najlepiej. Gotowy? To Jedziemy!

1.Dodawaj # o różnej popularności, dzięki temu Twój post zobaczy więcej osób, ale nie zginiesz też w tłumie innych postów. Najczęściej wybieram 5 #, które mają mniej niż 1000 postów 5 # w przedziale 1- 10 tys. postów oraz 5 # z liczbą >10 tys. postów.

2.Dodawaj #, które pasują do Twojego profilu. Jeżeli sprzedajesz meble, nie używaj hasztagów: #beautifulday #polishboy #instagram lub podobne. Hasztagi, których masz używać, możesz podzielić na 3 grupy. 

  • Opisujące zdjęcie lub post 
  • Opisujące Twój profil albo branżę 
  • Wzbudzające zainteresowanie Twojej grupy docelowej (Tylko ich, nie między innymi ich. Żadnych #photooftheday, rozumiemy się? 😉)

3. Używaj hasztagów w języku, który odbiorca znajdzie na Twoim profilu, jeżeli sprzedajesz tylko na Polskę, po co chcesz docierać do Niemca Anglika czy Hiszpana? Lepiej pomyśl nad innym hasztagiem. Zresztą Instagram monitoruje, czy odbiorcy reagują na Twój post. Jeśli będzie po polsku, to nie zaciekawi anglika, co będzie sygnałem dla IG, że Twoje posty nie są tak ciekawe i nie warto ich promować.

3. wciągnij do rozmowy

Wspominałem już, jak ważna jest ilość aktywności pod postem. Instagram będzie od Ciebie oczekiwać aktywności na profilu i tego, abyś udowodnił mu, że tworzysz ciekawe treści. Kolejnym sposobem na zwiększenie zaangażowania odbiorców jest wciągnięcie ich do rozmowy. Jak to robić?

Jak ktoś zostawia komentarz, to na niego odpowiadam. Jeśli jest pole do rozwinięcia tematu, to dopytuję o coś i pojedynczy komentarz przeradza się w rozmowę. Często jeszcze ktoś trzeci podłącza się do rozmowy i nawiązuje się dyskusja. Czasem zdarza się, że dzięki temu zamiast 2 komentarzy masz 10 i Twój post jest ciekawszy dla algorytmów IG.

Jeżeli chcemy mieć więcej komentarzy, warto czasem czegoś nie dopowiedzieć. Jeżeli robisz kompletny post, Twój odbiorca otrzymał wszystko, co mógł i nie ma o co zapytać. Jeżeli natomiast zostawisz jakiś
temat niedopowiedziany, będzie chciał rozwiać swoje wątpliwości, pisząc komentarz.

4. 3 triki

Przypięcie komentarza: Zawsze, gdy komuś o tym mówię, najczęściej słyszę zdziwienie w jego głosie. Mało kto wie, że tak można. Można, można. Pod każdym postem możesz przypiąć do 3 komentarzy. Osoba komentująca zawsze dostaje o tym powiadomienie. To zawsze miłe wyróżnienie. I to wyróżnienie może sprawić, że ktoś będzie chciał dodać kolejny komentarz już przy kolejnym poście.

Polub komentarz: Na takiej samej zasadzie działa dodawanie polubień do komentarzy pod poprzednim postem. Kiedy ktoś zostawi mi komentarz odpowiadam na niego i zachęcam do konwersacji, ale lajkuje go dopiero kiedy dodam kolejny post. 

Udostępnij post na relacji: Jeżeli chcesz, aby Twój post dotarł do większej ilości osób, możesz udostępnić go na swojej relacji. Posty na Instagramie lubią się chować przed odbiorcami, a dzięki temu ten, kto chce być na bieżąco z Twoimi treściami, szybciej znajdzie Twój nowy wpis. Jeżeli chcesz zwiększyć liczbę osób, które wyświetlą Twoją relację, warto dodać wcześniej jeszcze jakąś relację z ankietą lub innym rodzajem aktywności dla obserwujących

5. format video

Przeglądając media społecznościowe, na pewno zauważyliście, że jest w nich coraz więcej treści w formie video. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest bardzo prosta. 

Facebook, Instagram, TikTok, YouTube i inne portale stawiają przede wszystkim na czas użytkowników spędzony na ich platformie. To właśnie ten czas zapewnia im dodatkowych reklamodawców i zarobki. Aby przyciągnąć odbiorców na dłużej na daną platformę, trzeba ich zaangażować, a nic nie angażuje lepiej niż format video.

Chcesz poznać więcej technik?

Jeżeli tak, to zapraszam Cię do zapoznania się z moim ebookiem ,,Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych,, w którym dokładniej omawiam  zaprezentowane w tym artykule techniki oraz zdradzam 6 technik dodatkowo, których używam prowadząc swoje profile w mediach społecznościowych. 

Poza 12 technikami, przygotowałem w nim również dla Ciebie 14 zadań, które pozwolą zastosować wiedzę w praktyce. Nie lubię książek przedstawiających samą teorie dlatego w tej przekazuje Ci wszystko w jak najbardziej praktyczny sposób. Sprawdź ofertę teraz póki trwa promocja 33%.

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart